MLC Sertifikası (Maritime Labour Convention)hizmetimiz kapsamında yaptığımız çalışmaların detaylarını bu blog başlığı altında toparlıyoruz. MLC sertifikası almak isteyen şirketlerin uygulaması gereken şartlar, MLC ile ilgili dokümanlar, şirketlerin gemi adamlarına karşı sorumlulukları, MLC kapsamında özel oluşturulması gereken iş sözleşmeleri ve MLC sertifikası alınana kadarki süreçler hakkında bilgi verilecektir.
Öncelikle MLC Sertifikası nedir bunu açıklayalım;
MLC sertifikası Denizcilik çalışma sözleşmesi olarak tanımlanır. Gemi üzerinde çalışan personellerin (yardımcı personeller de dahil) asgari çalışma ve yaşam şartlarının uluslararası düzeyde koruyan bir sistem sertifikası da diyebiliriz.
MLC sertifikasını kimler alır?
MLC sertifikası için hizmet verdiğimiz şirketler denizcilik sektöründe hizmet veren, petrol, sondaj, bilimsel araştırma, enerji gibi şirketlerdir. Bu gibi sektörlerde yer alan ve deniz üzerinde hizmet verecek firmaların gemi üzerinde personel çalıştırabilmesi için MLC sertifikası edinmesi gerekmektedir.
MLC sertifikası kaç günde çıkar?
MLC sertifikasının kaç günde çıkacağını belirleyebilmek için firmanın mevcut durumunu tespit etmek gerekir. Ortalama on beş- yirmi günde MLC sertifikası çıkarken işletmenizde talep edilen bilgi, belge ve dokümanların olması durumunda bu süre dahada kısalabilmektedir,
Not: İşletmenizde ISO 9001 ve ISO 27001 sertifikalarının olması süreç anlamında bizlere hız kazandırabilmektedir.
ISO 9001: Kalite yönetim sistemi.
ISO 27001: Bilgi güvenliği yönetim sistemi.
MLC sertifikası nereden alınır?
Demirkanat mühendislik olarak MLC sertifikasının alınması içi on yılı aşkın süredir şirketlere hizmet veriyoruz. MLC sertifikasını IACS üyesi bir kuruluştan almalısınız.
Ülkemizde IACS üye kuruluş var mı?
Evet MLC sertifikasını almak için yurtdışı kaynaklı çalışmanıza gerek yoktur. Ülkemizde IACS üyesi belgelendirme kuruluşları MLC sertifikası verebilmektedir.
MLC sertifikası için gerekli bazı şartlar aşağıdaki gibidir,
İş sözleşmesi ile gemi adamının MLC 2006 ye göre tanımlanması,
Üçüncü taraflara ait bilgi güvenliğini sağlanması,
Gemi adamlarının aileleri ile ilgili bilgi transferlerinin garanti edilmesi,
Gemi adamının yabacı bir limanda mahsur kalmaktan koruyacak şartların sağlanması,
Acil durumlarda ilgili kişilere ait iletişim matrisi,
Şikayet ve memnuniyetlerin değerlendirilmesi,
Bunlardan bazılarıdır, daha detaylı bilgi için teknik uzmanlarımızdan bilgi alabilirsiniz,
MLC sertifikası almak için işletmede denetim yapılıyor mu ?
MLC sertifikasını alabilmeniz için ilgili standart ve yönetmeliklere uygun dokümante bilgi ve çalıştıracağınız gemi adamlarına yönelik belirli asgari şartları sağlıyor olmanız beklenmektedir. Bunlar için gerekli prosedür, talimat, form, iş sözleşmesi ve bunlar gibi birçok doküman hazır olmalıdır. Tüm bu hazırlanan bilgi, belge ve dokümanlar işletmenizde fiziki denetim icra edilerek kontrol edilmektedir. Sorumuzun cevabı Evet işletmede fiziki denetim yapılmakladır.
Ülkemizde IACS üye kuruluşlara nerden ulaşabilirim?
Ülkemizde IACS’a üye (IACS-International Association of Classification Societies) firmaların bilgisini aşağıdaki linkten kontrol edebilirsiniz.
https://iacs.org.uk/
MLC sertifika ücreti ne kadar?
Ücretlendirme ile ilgili firmanıza ait bazı bilgiler gerekmektedir. Yapılan iş/hizmet, çalışan sayısı gibi bilgilere göre daha detaylı bilgi almak için iletişim bilgilerimizden bize ulaşabilirsiniz.
Not: Gemi hizmeti vermeyen ancak gemi üzerinde gemi adamı çalıştıran şirketlerde MLC sertifikası alabilmektedir.
Demirkanat Mühendislik olarak biz ne yapıyoruz?
Demirkanat mühendislik olarak ilk önce işletmenizdeki MLC’ye ait mevcut durumu ortaya çıkartıyoruz.
Mevcut duruma göre MLC ile ilgili firmanızda olmayanları tamamlıyoruz. İlgili birim personellerine temel bilgilendirme eğitimi veriyoruz. Tüm bunlar hazır olduktan sonra belgelendirme denetimi organize ederek denetin gerçekleşmesini sağlıyoruz. MLC sertifikanız çıkana kadarki süreci yönetiyoruz.
0 Yorum