ISO 9001 başvurusu için hangi evraklar gerektiğini ve ISO 9001 belgelendirme süreci ile ilgili bilgileri bu bloğumuzda paylaşacağız. ISO 9001 kalite yönetim sistem belgesine sahip olmanız gerektiğini tespit ettikten sonra neler yapmanız gerekiyor gelin biraz onlarda bahsedelim.
Öncelikle müşteri talebi ya da gireceğiniz bir ihale şartı olarak sizden ISO 9001 belgesi istediklerinde bu belgeyi alabilmeniz için iki farklı yöntem bulunmaktadır. Alacağınız belge Türkak veya Yurtdışı akreditasyona sahip belge olabilir.
Türkiye’de kamu ihalelerine girecekseniz Türkak akreditasyona sahip ISO 9001 belgesi almanız gerekmektedir.
Akreditasyona karar verdikten sonra ilgili belgelendirme kuruluşlarına başvuru yapıp denetim talebinde bulunabilirsiniz. Bu noktada işletme bünyesinde daha önce bu işleri yapmış personel yoksa profesyonel bir destek almanız sürecin hızlı ilerlemesi ve belgeyi alabilmeniz için faydalı olacaktır.
Peki tüm süreçlere karar verdiniz hangi akreditasyon kuruluşundan belgeyi alacağınızda belli bundan sonraki süreç nasıl işler?
Türkak ya da Yurtdışı akreditasyon fark etmez belgelendirme başvurusunu yaparken aşağıdaki bilgilere talep edilir.
Belgelendirme başvuru formu,
Son yıl vergi levhası,
Ticaret sicil gazetesi,
Son gazete (Tadil varsa)
İmza sirküleri,
Faaliyet belgesi,
Son ay sgk listesi,
Belge kapsamı,
ISO 9001 Başvuru Evraklarıyla ilgili Demirkanat Mühendisli olarak 7 yılı aşkın piyasa ve saha tecrübemizle işletmelere ISO 9001:2015 kalite yönetim sistem belgelerini almalarına yardımcı oluyoruz. ISO 9001 başvuru evraklarında süreçlere yönelik pratiğimizin olması ve bünyemizde bulunan baş denetçiler ile Demirkanat toplamda 40 tan fazla ilde 3.000’i aşkın belgelendirme hizmeti vermiştir.
0 Yorum