25
May

Ürün Takip Sistemi (ÜTS) Nedir?

Demirkanat Belgelendirme Hizmetleri

ÜTS Kaydı Nedir? Nasıl Yapılır?

Bu bloğumuzda şirketlerin ÜTS kaydını yaparken nasıl yapacağı, üts kaydı sırasında gerekli sertifika ve yeterlilikleri ve firmanın hangi şartlara sahip olması gerektiğini açıklayarak aşağıdaki sorulara cevap vereceğiz.

Bu blogdaki adımları izleyerek ÜTS kaydınızı yapabilmek için nereden başlamanız gerektiğini ve hangi yeterliliklere sahip olmanız gerektiğini bilmiş olacaksınız.

 

ÜTS Kaydı Nedir?

Sağlık bakanlığı ile Tıbbi İlaç ve Tıbbi Cihaz kurumunun entegre yürüttüğü ÜTS kaydının açılımı Ürün Takip Sistemidir. ÜTS’nini amacı Türkiye’de üretilen veya ithal edilen tıbbi cihaz, medikal ve kozmetik ürünlerinin kontrol edebilmektir. Bu kayıt ile tüketiciler ürünün ÜTS kaydının olup olmadığını kontrol edebilmektedirler. ÜTS kapsamına giren ürünlerin kaydı bakanlıkça zorunlu tutulmaktadır, aksi durumda idari ceza işlemi uygulandığı bilinmektedir.

 

ÜTS Kaydı İçin Yetkin Personel İhtiyacı Nedir?

ÜTS kaydının yapılabilmesi için sağlık bakanlığı tarafından alınmış Sorumlu Müdür (SM), Satış Tanıtım Elamanı (STE), Klinik destek elemanı (KDE) elemanının olması beklenir. KDE bazı durumlarda olmayabilir.

 

Firmamızda Sorumlu Müdür Olmazsa Ne Yapmalıyım?

Firma bünyesinde SM veya STE olmaması durumunda gerekli eğitimleri almadan sürece başlamamanızı tavsiye ederiz. SM için fakülte mezunu bir personel gerekirken, STE için ön lisans mezunu personel gerekmektedir. Dış kaynaklı sertifika sahibi kişilerce sözleşme yapılması kabul edilmemektedir. Bu süreçler ile ilgili çalışmalarımız mevcuttur. Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

 

ÜTS Kaydı Hangi Kuruma Yapılır?

ÜTS kayıt süreçlerinde sağlık bakanlığı, ilçe sağlık ve TCESİS kurumları ile ayrı ayrı çalışma yapılmaktadır.

Firmada mevcut olan bazı dokümanların olması durumunda bunlardan bazıları ile hiç temasa geçmeyebilirsiniz.

 

 

ÜTS Kaydı İçin Biz Ne Yapıyoruz?

ÜTS kaydı ilk önce eğitim ve bakanlıklara dosya teslimi ile başlar, sonra portal üzerinden devam etmektedir. Firma kayıt sırasında beyan ettiğiniz bilgiler şirket olarak bağlayıcıdır. Yaklaşık 40-50 soruya vereceğiniz yanıtların uygunluğu önem arz etmektedir. Bu kapsamda profesyonel bir yol gösterici ile çalışmanız fayda sağlayabilir. Bu alanda edinmiş olduğumuz tecrübe ve birikimler ile hızlı ve doğru şekilde kayıt işlemlerinizi tamamlayabiliriz. Daha detaylı bilgi için bize ulaşabilir yada info@demirkanat.com.tr adresine mail atabilirsiniz.

İletişim Bilgilerinizi Aşağıdaki Formdan Gönderin Biz Sizi Arayalım!